Tuesday, July 15, 2008

bermulanya sem baru

Bismillah..
Segala puji bagi ALLAH, Tuhan semesta alam yang masih memberiku peluang untuk menghirup udara pinjaman ini..

Alhamdullillah, sem5 telah start..selepas diberi cuti selama 3 bulan, akhirnya kaki ini dikuatkan sekali lagi untuk menjengah kolej ini bagi meneruskan perjuangan menggapai impian di seberang..betapa cepatnya masa berlalu tanpa terasa alirannya..tup2 dah masuk 3rd year (2 years by now to grad, insyaALLAH)..teringat kata-kata seorang teman suatu masa dahulu, kalau kita merasakan masa berlalu terlalu cepat itu tandanya hari-hari yang dilalui terlalu sibuk dan sebaliknya..betul ke? Saya pun tak pasti tapi sememangnya cuti 3 bulan itu tidak memberi saya banyak ruang untuk berada di rumah kesayangan..hari-hari saya disibukkan dengan latihan memandu (baru nak buat lesen, setelah beberapa tahun menjadi illegal driver..hehe..) juga mengingatkan kita bahawa kita kini berada di akhir zaman..

Sem ni jadual kuliyyah saya padat sekali..7 subjek berdaftar dengan 20 jam kredit (first time my credit hour is full..fuuh)..subjek yang didaftarkan untuk sem ini :
1- Respiratory, renal and blood systems & therapy
2- Pharmaceutical analysis 1
3- Dosage Form Design 1
4- Cardiovascular system and therapy
5- Pharmacy practice
6- Pharmaceutical marketing
7- Spoken english

1-5 adalah subjek teras, manakala 6 adalah subjek elektif..Di antara semua subjek yang diambil ni, paling saya tak suka adalah spoken english..ni subjek optional, dan saya memerlukan 5 jam kredit untuk subjek optional untuk melayakkan saya grad..di kolej ni tiada optional lain selain spoken english..although i do not love it, i must try by now loving this subject..terrible things for me actually..huhu..doakan ye..

Sem ni saya dapat 37orang junior berbanding 18orang for previous batch..almost four times higher than my batch – 11orang (because we are pioneers)..majoriti daripada mereka lepasan matrikulasi dan beberapa orang lepasan STPM..my first impression to them, saya nampak mereka semua baik-baik..dan semoga ia benar..ameen..

No comments: