Wednesday, October 8, 2008

tag men'tag' eratkan ukhuwwah.. :)

Bismillahirrahmaanirrahiim..

Lame dah kena tag ni..nadiah yang tag tapi tidak berkesempatan untuk menjawabnya..hari ini, setelah bersusah payah (hehe..hyperbola je nih) akhirnya siap jugak esaimen alam maya nih..

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
ape ye? Laptop kot..hehe..

2. Apakah benda terakhir yang kamu beli dengan wang sendiri?
mi tomyam..untuk makan malam lepas balik makmal tadi..

3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?
ermm..di mana ya? Still thinking..antartika boleh? :D

4. Berapa lama anda rasa hubungan kamu berkekalan?
selagi masih ada kasih..hihi ;)

5. Adakah anda di lamun cinta?
yaya..dengan novel..

6. Di manakah restoran terakhir kamu makan malam?
Restoran Syam kot kat KB..makan bersama femili lepas balik walimah hamizah..kenyang betul..mane tak nye, baru je lepas makan kt walimah tu, pergi plak sambung kat restoran..abi n ummi beriya-iya ajak nak makan sekeluarga..lagipun dah lama xmakan bersama femili kat luar.. :)

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
majalah i bulan oktober 2008 bilangan 72..tapi xsempat nak baca lagih..tadi baru lepas kuiz pharm practice..ohoho..

8. Apakah nama penuh kamu?
tak ingat daa..nanti nak balik tanya ummi..hehe..

9. Kamu lebih senang dengan mak atau ayah?
Mak.umi.

10. Namakan seseorang yang kamu ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
hurmm..sape ye? ;)

11. Christina atau Britney?
Ada pilihan lain tak? Boleh buka talian hayat?..

12. Adakah kamu mencuci pakaian anda sendiri?
Duk hostel mestila basuh senirik..hehe..

13. Tempat yang paling seronok kamu mahu pegi?
tempat yang mendamaikan jiwa..menyejukkan mata..kat mane ye?

14. Pelukan atau ciuman?
di pagi raya, cium tangan mak ayah..hehe..

15. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu.
Saya panggil die dengan nama nadiah, tapi ada orang panggil dengan nama nad..btol x? ;)
Dulu dia duk asrama, pakai tudung coklat gelap..
Dia berkaca mata..skrg ni amek audiologi kt usmkk..
Suka dengan nasheed daripada Native Deen
suka senyum..sayang die !! :)

16. 8 perkara yang amat saya gilai
Nasheed..
Kek coklat especially kalau dapat free.. :)
Chocolates (im chocolaholics!!)
Novel especially karya kang abik, zaid akhtar.. (kerana saya memiliki novel terlaris mereka!!)
Upin dan ipin (comel betul diorang nih ^^)
Jalan jalan cari kawan + pengalaman (ni boleh jumpe blog nadiah nih ^_~)
kumpul artikel yang best best
kumpul mutiara kata

17. 8 perkataan yang sering di ucapkan
ye ke?
ok
ye la kot
ntah
yup
hurmm
eh
jap jap

18. 8 buah buku yang paling terbaru dibaca.
Al-Qur'an (kire jugak kan?)
Notes pharm practice (sebab tadi ada kuiz..huhu)
Salju Sakinah
La Tahzan (masih dalam proses)
Kembara Atiq Wazif : Satu Anugerah
Aku Terima Nikahnya..haih~
a thousand splendid suns (baru lepas skimming..nk tahu plot citer)
pharmacotherapy handbook..suke akan ia.. :D

19. 8 lagu yang saya boleh dengar berulang kali.
Alunan kalamullah daripada Saad Al-Ghamidi (boleh dikira jugak,kan?)
"Lihatlah ke dalam hatimu percikan cahaya yang akan membara menjadi penerang segala yang di depanmu..”
"Sahabat, aku ingin sepertimu dalam ketenangan menghadapi hidup ini.."
"semakin jauh ku dariMu..semakin dekat pula Kau menghampiri daku.."
"syakautu ila waqi ‘in suu a hifzi..wa arsyadani ila tarkil ma’aasi..wa akhbaroni bi annal ‘ilma nuurun.. wa nuurullahi la yuhda lil ‘aasi.."
"lihat bulan dan bintang menerangi dunia betapa agung kerajaanNya..lihat pula lautan sang suria di atasnya..semua akur pada Yang Esa.."
"when i was born the first words that i had heard were the words of Allah being whispered thru my ears.."
"manis wajahmu ku lihat di sana apa rahsia yang tersirat tapi zahirnya dapat ku lihat mesra wajahmu dengan senyuman.."
"analisa analisa analisa siapa kita.."
"i want to change the world.." – ini pengaruh kartun daripada adikku, aman..suke dengar lirik ni.. :p

~ alamak,yang ni lebih la plak..hehe..~

19. 8 perkara yang saya pelajari tahun lalu
*adeih~ nak jawab ape nih..*
Dont judge the book by its cover
hidup in satu kembara..to our final abode..
be strong, yeah!!
senyum itu penawar duka
ingatlah, dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang..
Badan sihat otak cerdas..~pernah dengar tak ayat ni?..hehe.. :)
ukhuwwah itu indah andai lillah
setiap orang ada kelebihan masing-masing

20. Mari mengetag 8 orang lain.
akma..boleh kan? :)
widad..masih bersemangat tu..
safiyyah..
khairani..
sape2 je la yang nak buat..hehe.. ;)

p/s: nadiah, hutang knuha dah langsai..yeay!!..

4 comments:

khaleef said...

tag oh tag..hee..
salam :D

izzahsakinah said...

hehe.
nama dah jadi terpendek sejak di matrik

::ma:: said...

da ambik da diah tu..mekaceh naaa..lain kali bg byk2 adiah lg ye...heeee

Hamasyie Alkarrar said...

TAK FAHAM..PE TAG MEN TAG NI..
Sejenis permainan waktu lapang ke apa?